Yangi Чайка O’zbekistonda | Новый ГАЗ-14 Чайка в Узбекистане

52
TopVideo
TopVideo53515

    ГАЗ-14 «Чайка» — советский представительский легковой автомобиль большого класса, собиравшийся вручную на Горьковском автомобильном заводе с 1977 по 1988 год. Всего за 11 лет производства было изготовлено 1114 автомобилей ГАЗ-14.
    ГАЗ-14 не продавался частным лицам и предназначался в качестве служебного транспорта министрам союзных республик, первым секретарям обкомов и крайкомов партии, директорам крупных стратегических предприятий, командующих войсками военных округов и т.д. Лимузины ГАЗ-14 могли использоваться для визитов и сопровождения правительственных кортежей с бронированными лимузинами ЗИЛ-4104.
    Первый предсерийный экземпляр вишнёвого цвета (с номером кузова 000001) был собран в конце 1976 года в подарок к 70-летнему юбилею Л.И. Брежнева. В октябре 1977 году началась полноценная сборка ГАЗ‑14 в цеху ГАЗа по производству автомобилей малых серий (ПАМС) параллельно с ГАЗ-13 (до 1981 года). Все детали автомобиля закреплялись и подгонялись вручную. Кузов окрашивался специальной чёрной нитроэмалью, каждый слой наносился примерно 15 раз.
    В годы перестройки, на фоне начавшейся «борьбы с привилегиями», по указанию М.С. Горбачёва была прекращена сборка ГАЗ-14 «Чайка». Последний экземпляр ГАЗ-14 был изготовлен 24 декабря 1988 года, после чего на заводе уничтожили всю рабочую документацию и техническую оснастку для производства ГАЗ-14

    GAZ-14 «Chayka» – 1977 yildan 1988 yilgacha Gorkiy avtomobil zavodida qo’lda yig’ilgan katta toifadagi sovet boshqaruvchi yengil avtomobili. Ishlab chiqarishning atigi 11 yilida 1114 ta GAZ-14 rusumli avtomashinalar ishlab chiqarilgan.
    GAZ-14 xususiy shaxslarga sotilmagan va ittifoq respublikalari vazirlari, viloyat va viloyat partiya qo’mitalari birinchi kotiblari, yirik strategik korxonalar direktorlari, harbiy okruglar qo’mondonlari va boshqalar uchun rasmiy transport vositasi sifatida mo’ljallangan edi. GAZ-14 limuzinlari ZIL-4104 zirhli limuzinlari bilan hukumat kortejlarini ziyorat qilish va kuzatib borish uchun ishlatilishi mumkin edi.
    Gilos rangining ishlab chiqarishdan oldingi birinchi nusxasi (tana raqami 000001) 1976 yil oxirida L.I.ning 70 yilligiga sovg’a sifatida yig’ilgan. Brejnev. 1977 yil oktyabr oyida GAZ-13 bilan parallel ravishda (1981 yilgacha) kichik seriyali transport vositalarini (PAMS) ishlab chiqarish uchun GAZ ustaxonasida GAZ-14 ni to’liq yig’ish boshlandi. Avtomobilning barcha qismlari qo’lda o’rnatildi va sozlandi. Tana maxsus qora nitro emal bilan bo’yalgan, har bir qatlam taxminan 15 marta qo’llangan.
    Qayta qurish yillarida boshlangan «imtiyozlarga qarshi kurash» fonida M.S. Gorbachev, GAZ-14 Chayka yig’ilishi to’xtatildi. GAZ-14 ning oxirgi nusxasi 1988 yil 24 dekabrda ishlab chiqarilgan, shundan so’ng zavod GAZ-14 ishlab chiqarish uchun barcha ishchi hujjatlar va texnik jihozlarni yo’q qildi.

    Комментарии

    Для добавления комментариев необходимо авторизоваться.